Rot Ayarları
Aracınızın mekanik ve süspansiyon sistemlerindeki aksaklıklar yüzünde direksiyon ve araç yönü aynı olmayabilir. Ön düzen bozukluğu sadece lastiklerinizde ekonomik kayba neden olmaz aynı zamanda aracınızın süspansiyon ve döner aksamına da zarar verir. Zaman içerisinde daha yüksek tamir ve bakım masraflarına yol açabilir.
Balans Ayarı
Jant ve lastiğinizin uygun olarak eşleşmemesi hızlı sürüş sırasında;Zıplama,Vuruntu,Salgı,Yalpa,gibi konforu bozan etkenlere yol açar
Rotasyon (Lastik Yer Değiştirme)
Lastiklerinizin, araçta takılı oldukları her değişik yerde değişik aşınmalara maruz kalır, periyodik olarak lastiklerin yerlerinin değiştirilmesi ömürlerini artıracaktır.
Diş Derinliğinin Önemi
Sırt bölgesi lastiğini yola basan en önemli kısmıdır. Lastik eskidikçe çekişde azalır. Zamanla lastiğiniz üzerindeki desen aşınarak kullanılamaz seviyeye gelir. Diş derinliği 1.6mm'nin altına inmiş lastikleri kullanmak, can ve mal emniyeti bakımından tehlikelidir.
Yük Miktarı ve Yükleme Biçimi
Araç üreticisinin belirlediği, araç taşıma kapasitesi (istiap hatti) üzerinde yüklemeler; lastiğin çabuk ısınmasına sebep olur,yanak,omuz ve topuk bölgelerinde arıza vermesine,hızlı aşınmasına sebep olur.Dengesiz yüklemeler de lastik ömrü üzerinde negatif etki yapar.
Yol ve İklim Şartları
Bozuk yol yüzeylerinde ve sıcak yaz aylarında lastik de daha çok aşınma görünür.
10 Mayıs 2007 Perşembe
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder